SBS richt zich nu ook op drama

AMSTERDAM - SBS, groot geworden met familieshows en reality, brengt komend najaar ook veel drama op de drie zenders van het commerciële mediabedrijf.

Begin 2009 moet een nieuw drama bij SBS6 het licht zien, waarin Johnny de Mol en Thijs Römer twee seksclubeigenaren spelen. Bekend was al de komst van De Hoofdprijs bij SBS6, waarin twee families een enorm geldbedrag in een loterij winnen, en de tv-bewerking van de strip S1ngle op Net5 met Katja Schuurman, Bracha van Doesburg en Eva van der Gucht.

Op Veronica zijn nieuwe Amerikaanse series te zien zoals The Border (over een immigratieteam dat de grens tussen de VS en Canada bewaakt) en de politieserie The Evidence van de makers van ER en Nip/Tuck.

Net 5 schotelt de kijkers onder meer Samantha Who voor, over een onuitstaanbare vrouw die haar leven betert wanneer ze ontwaakt uit coma. Daarnaast wordt Private practice uitgezonden, de spin-off van de populaire ziekenhuisserie Grey's anatomy. Van Grey's komen nieuwe afleveringen, net als Desperate housewives en De co-assistent. De afleveringen van die laatste serie duren in plaats van dertig minuten straks een uur.

SBS laat groot amusement niet vallen en zoekt met de talentenjacht Popstars - gepresenteerd door Nance en Gerard Joling - zangtalent voor een popgroep. Tooske Ragas presenteert Wie ben ik? dat in de jaren negentig bij RTL te zien was. Joling is een van de teamcaptains. Alberto Stegeman helpt gedupeerde toeristen in Red mijn vakantie.

Net 5 brengt de Zweedse realityhit Alleen nog een man, waarin drie alleenstaande moeders een zomer aan het daten slaan. Bij Veronica wordt het 'bikkelgehalte' van vijf stoere Hollandse mannen getest die zich acht weken staande moeten houden bij 'primitieve stammen'. In Fobiac halen presentatoren Lange Frans, Lauren Verster en Suzanne de Jong angstaanjagende toeren uit. (HET PAROOL)

undefined

SBS brengt komend najaar ook veel drama op de drie zenders van het commerciële mediabedrijf. Beeld
SBS brengt komend najaar ook veel drama op de drie zenders van het commerciële mediabedrijf.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2023 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden