RTL gaat reclamedeal aan met tv-zenders

RTL Nederland gaat een samenwerking aan met Discovery Benelux, Fox Benelux en Viacom International over de verkoop van advertentieruimte.

Beeld anp

RTL neemt daardoor BrandDeli, de gezamenlijke reclameverkooporganisatie van die mediabedrijven, over. Ook krijgt RTL voor ten minste drie jaar het recht om de advertentieruimte op de zenders en online-uitingen van Discovery, Fox en Viacom te verkopen.

Door de samenwerking kan RTL adverteerders meer ruimte bieden en specifieker voor hun doelgroep laten adverteren. Ook krijgen adverteerders een groter publiek. Discovery, Fox en Viacom kunnen nog wel hun eigen programma's laten sponsoren.

Discovery, Fox en Viacom vertegenwoordigen in Nederland onder meer 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, Fox, Fox Sports, MTV, National Geographic, Disney Channel en Nickelodeon.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden