Rijksmuseum, Artis en Anne Frank Huis sterke merknamen

Het Anne Frankhuis, het Rijksmuseum en Artis zijn sterke merknamen. Amsterdam is met drie attracties in de top tien van dagattracties met een sterke reputatie goed vertegenwoordigd.

Een pasgeboren giraffe in Artis Beeld ANP

Dat blijkt uit een grootschalig merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 1250 Nederlanders.

De Efteling heeft volgens het onderzoek de sterkste naam, maar het Anne Frank Huis volgt op de voet. Het huis waar Anne Frank ondergedoken zat stond vorig jaar ook al op de tweede plaats.

Rijksmuseum
Een grote sprong vooruit maakt het Rijksmuseum. Vorig jaar nog op plaats 14, maar inmiddels gestegen naar de zesde plaats. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de heropening van het gebouw in april vorig jaar.

In de gehele top tien zijn vooral dierentuinen te vinden. Artis staat op de achtste plaats. Ook de Apenheul en het Dolfinarium doen het goed. 'Alle generaties genieten volop in dierentuinen, terwijl het in pretparken toch vooral om het plezier van de kinderen draait. Ouders en grootouders vinden het belangrijk dat dierentuinen niet alleen ontspanning, maar ook een leerzame ervaring bieden', verklaart de merkadviseur.

Top tien dagattracties met een sterke naam


1. Efteling
2. Anne Frank Huis
3. Burgers' Zoo
4. Dolfinarium
5. Madurodam
6. Rijksmuseum Amsterdam
7. Apenheul
8. Artis
9. Dierenpark Emmen
10. Diergaarde Blijdorp
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden