Opruimgoeroe Marie Kondo opent webwinkel

Netflix-sensatie Marie Kondo, die naam maakte met adviezen voor een opgeruimd leven, opent haar eigen webshop.

Marie Kondo. De Japanse bestseller­auteur maakte naam met adviezen voor een opgeruimd leven. Beeld Nina Prommer/EPA

Ze was dit jaar een van de grootste en opmerkelijkste sensaties op Netflix. In een achtdelige serie met de titel Tidying Up verspreidde Marie Kondo via de onlinestreamingdienst haar evangelie over de kunst van het weggooien van spullen. Onder het credo ‘gooi alles weg that doesn’t spark joy’ liet ze half Netflixminnend Nederland overbodige huisraad bij het grofvuil zetten. Hele woonkamers werden ontdaan van rommel omdat de opruimexpert er met de digitale bezem doorheen ging.

Nu komt diezelfde Kondo met een webshop waar iedereen huishoudelijke artikelen kan kopen. Het aanbod in de online winkel van de 35-jarige Kondo (te bezoeken via konmari.com) loopt uiteen van uit klei opgetrokken fruitschalen à 145 dollar tot leren pantoffels voor 206 dollar, en van een theedoos van 200 dollar tot een kruimelborstel voor slechts 24 dollar.

Overigens adviseert de Japanse opruimgoeroe haar toekomstige klanten in The Wall Street Journal niet ‘te veel te kopen’ en alleen spullen aan te schaffen die hen blij maken. 

En wie zich zo vlak voor de feestdagen toch niet kan inhouden, kan in de webshop voor 18,99 dollar het grote organisatie- en opruimboek kopen van, hoe kan het ook anders, Marie Kondo.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden