Nieuwe opzet Serious Request helpt luistercijfers 3FM niet

Het marktaandeel van radiozender 3FM is over de periode november-december opnieuw gedaald, blijkt uit cijfers van Stichting Nationaal Luister Onderzoek.

De 3FM-dj's maken na een week wandelen het eindbedrag van 3FM Serious Request bekend Beeld anp

De vernieuwde opzet van Serious Request heeft NPO 3FM geen extra luisteraars opgeleverd. De zender scoorde in de laatste twee maanden van 2018 een marktaandeel van 2,3 procent, ongeveer 0,2 procentpunt lager dan de vorige meetperiode.

In de afgelopen jaren scoorde de zender vaak juist beter in december dankzij Serious Request. Vorig jaar werd over dezelfde periode nog een aandeel van 4,0 procent gehaald.

Top 2000
De zender stapte dit jaar voor het eerst af van het beproefde recept van het Glazen Huis. In plaats daarvan liepen drie dj-duo's door het land om geld in te zamelen. De opbrengst was ruim 1,3 miljoen euro.

Dankzij de Top 2000 is NPO Radio 2 weer marktleider. De zender piekt met een marktaandeel van 16,9 procent, zes procentpunt hoger dan de nummer twee: Radio 538.

Ook Sky Radio boerde goed in november en december, dankzij de kerstmuziek. De zender completeert de top 3 met een marktaandeel van 10,1 procent. Alle andere stations moesten inleveren.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden