Video

Migrantenfilmpje Lubach naar buitenland

De ironische reclamespot van het programma Zondag met Lubach, waarin Nederland vluchtelingen doorverwijst naar Denemarken, gaat naar het buitenland.

Het migrantenfilmpje van Lubach Beeld Screenshot Youtube

Dat heeft de redactie gemeld. Onder meer de Deense publieke zender TV2 en de Russische staatstelevisie hebben het filmpje opgevraagd om het in een uitzending te laten zien.

Het spotje was een reactie van Lubach op de ontmoedigende advertenties die Denemarken in kranten in het Midden-Oosten heeft geplaatst. Het filmpje werd gisteren ook in diverse Nederlandse programma's getoond en is op YouTube en Dumpert meer dan 100.000 keer bekeken. 'We vroegen ons kort af of de Russen wel door hebben dat het satire is, maar eigenlijk denk ik dat bij vrijwel alles dat uit Rusland komt,' aldus Lubach.

Martingarrixizer
De site Martingarrixizer.com, die zondag ook in het programma werd gelanceerd, is inmiddels bijna anderhalf miljoen keer gebruikt. Lubach presenteerde tijdens een gesprek met dj Martin Garrix een site waarop iedereen zijn eigen naam hipper en internationaler kan laten maken, zoals Martijn Garritsen zoals hij eigenlijk heet dat een aantal jaren geleden ook deed.

Talloze BN'ers deelden hun Martin Garrix-naam al met hun volgers, zoals Erik van Muiswinkel (Errol Vanmuswix), Jeroen van Koningsbrugge (Jeremiah Vankonix) en Claudia de Breij (Clarence Debrex). De meest gezochte namen zijn overigens Martijn Garritsen, Arjen Lubach, Hardwell en Mark Rutte.

De 'Martin Garrix'-naam van de premier is Margarito Ruttex. De naam Martin Garrix invullen in de Martin Garrixizer levert 'Hardwell' op: de nummer twee dj van de wereld, ook een Nederlander.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden