PlusMediapark

Mediapark

Transfers, nieuwtjes en alles daartussen.

Het Parool
Wendy van Dijk Beeld
Wendy van Dijk

Wendy van Dijk blijft toch thuis

Bij de grote benefietuitzending voor Giro 555 treedt maandag een absolute sterrencast aan. Journalistieke zwaargewichten Eva Jinek en Jeroen Pauw voor de inhoud, allemansvrienden Chantal Janzen en Rob ‘Snollebollekes’ Kemps voor de sfeer en, zo was de bedoeling, aan de Pools-Oekraïense grens Wendy van Dijk, die tijdens De Dansmarathon al bewees hoe empathisch ze kan omgaan met mensen die de uitputting nabij zijn. Maar het persbericht was de deur nog niet uit of er bleek iets te zijn misgegaan: Van Dijk wist van niets. ‘In de hectiek van het opzetten van de tv-actie is een misverstand ontstaan,’ liet Talpa weten.

StukTV. Beeld Brunopress
StukTV.Beeld Brunopress

Prankoorlog is niet gepast meer

Ook een opvallend medianieuwtje in de marge van het drama dat zich in Oekraïne voltrekt: de mannen van het populaire YouTubekanaal StukTV passen de naam van de serie Prankoorlog aan. Ze vinden dat het vanwege de ‘recentelijke gebeurtenissen’ niet langer gepast is om het uithalen van practical jokes aan te duiden als oorlog. Eerder deze week had een Nijmeegse snackbarhouder al het patatje oorlog in de ban gedaan, omdat dit ‘niet meer van deze tijd is’. StukTV (is die naam wel gepast, gezien alle stukgeschoten flatgebouwen in Charkov?) heeft de serie omgedoopt tot Prankstrijd.

The Voice of Holland. Beeld ANP Kippa
The Voice of Holland.Beeld ANP Kippa

BOOS kost ITV zeker 11 miljoen

Het was zeker niet de belangrijkste vraag die opkwam na de veelbesproken BOOS-uitzending over de misstanden bij The Voice. En toch vroeg menigeen zich af wat het stopzetten van dit succesvolle programma zou gaan kosten, qua geld. Deze week bleek uit het jaarverslag van het Britse productiehuis ITV, dat The Voice in opdracht van RTL maakt, dat bijna 11 miljoen euro opzij is gezet om de schade op te ­vangen. Verwacht wordt dat de kosten nog hoger uitvallen door de juridische nasleep. Of het geld verhaald kan worden op Ali B, Marco B. en Jeroen R. is onbekend.

Blendle-oprichter Alexander Klöpping. Beeld ANP
Blendle-oprichter Alexander Klöpping.Beeld ANP

DPG Media stapt uit Blendle-kiosk

Blendle, bestaat dat nog? Jazeker, maar de vraag is wel hoe lang nog. Per 1 april trekt DPG Media zich terug uit de online krantenkiosk, waardoor stukken uit Het Parool, de Volkskrant, Trouw, AD en alle regiotitels er niet meer verkrijgbaar zijn. Mediahuis, waar onder meer NRC Handelsblad en De Telegraaf onder vallen, deed al geen zaken met Blendle, dat sinds 2020 deel uitmaakt van het Franse bedrijf Cafeyn. DPG vindt Blendle een concurrerende dienst, die ­bovendien te weinig geld oplevert, en stopt er daarom na 7 jaar mee, Blendle stapte naar de rechter, maar ving bot.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden