Marijke Helwegen is meest irritante BN’er in reclamespotje

Marijke Helwegen heeft de Loden Leeuw voor meest irritante BN’er in een reclamespotje gewonnen. Dat werd maandag bekendgemaakt in een uitzending van Radar.

- Beeld ANP

De mediapersoonlijkheid prijst een anti-inbraakdeurstrip van het bedrijf SecuStrip aan. “Ik was altijd doodsbang voor inbrekers, zelfs met Sjors voor de deur,” kraait ze in het beruchte spotje. Kijkers konden haar boodschap niet echt waarderen, maar liefst 45 procent van hen koos voor het spotje met Helwegen. Ze bleef daarmee Sjaak ‘Koning Toto’ Swart (29 procent) en Paul Haenen (26 procent) met zijn spotje voor Pricewise voor.

De Loden Leeuw voor het meest irritante reclamespotje was voor Haribo, dat er met een kleine meerderheid van de stemmen (51 procent) met de ‘winst’ vandoor ging. In de reclame van de snoepfabrikant spelen volwassen kantoormedewerkers tijdens een vergadering met snoepjes en worden hun stemmen nagesynchroniseerd door kinderen. De spotjes van Lampdirect (30 procent) en Hornbach (19 procent) eindigden op plaats twee en drie.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden