KPN start proef met persoonlijke reclame op televisie

KPN gaat reclame op maat aanbieden. Het bedrijf en Talpa Network beginnen in oktober een proef waarbij televisiekijkers die dat willen, op hen persoonlijk afgestemde reclame krijgen te zien.

Beeld ANP

In eerste instantie gaat het om 1500 medewerkers van KPN, die al toestemming hebben gegeven voor het gebruik van onder meer hun kijkgedrag om relevantere reclame te krijgen. Begonnen wordt met SBS6, later volgen Veronica, Net5 en SBS9.

Volgens KPN wordt een deel van de bestaande reclame vervangen door reclame op maat. "Zo zullen bijvoorbeeld sportliefhebbers meer sportgerelateerde reclames ontvangen."

Toestemming
Na de proef wil KPN reclame op maat op grotere schaal gaan aanbieden. Klanten moeten expliciet toestemming geven voor het gebruik van hun kijkgedrag en gegevens als adres, leeftijd, geslacht en abonnementen op zenderpakketten.

Op basis daarvan worden profielen samengesteld, die dan weer aan verschillende doelgroepen worden gekoppeld. Als voorbeeld noemt KPN 'gezinnen met interesse in sport'.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden