KPN-dochter Simyo past negatief beltegoed aan

Telecomaanbieder Simyo, het prijsvechtersmerk van KPN, beperkt de mogelijkheid van een negatief beltegoed bij prepaid bellen. Dat gebeurt onder aandrang van de Autoriteit Consumenten & Markt (ACM), meldde de toezichthouder.

Beeld ANP

ACM kwam in actie naar aanleiding van klachten van consumenten die binnenkwamen bij ConsuWijzer, het consumentenloket van ACM. Ook het Tros-consumentenprogramma Radar besteedde er aandacht aan.

De klagers kregen te maken met een hoog negatief saldo. Zij gingen ervan uit dat dit met een prepaid dienst niet mogelijk was.

Simyo heeft na de gesprekken met ACM het bedrag waarvoor de consument in de min kan staan, beperkt tot maximaal 5 euro.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden