KLM maakt van vliegen een social media-ervaring

KLM-passagiers kunnen op enkele intercontinentale vluchten via Facebook en LinkedIn kiezen naast wie ze komen te zitten om zo hun vlucht te veraangenamen. Want wat is praktischer dan tijdens je reis informatie en interesses uit te wisselen met gelijkgestemden.

Redactie
© ANP Beeld
© ANP

De dienst Meet & Seat, is voorlopig alleen beschikbaar op vluchten van en naar New York, San Francisco en São Paulo. Het is de bedoeling dat dit aantal wordt uitgebreid. KLM hoopt met de dienst meer passagiers te trekken.

Met Meet & Seat kan je als passagier zien wie dezelfde vlucht heeft geboekt. Om te kunnen zien welke passagiers interessant kunnen zijn voor je netwerk, moet het Facebook- of LinkedIn-profiel worden gedeeld op de KLM website. Zo krijgen passagiers toegang tot de gegevens medepassagiers. Ook kan via social media een stoel worden uitgezocht.

De gegevens zijn alleen per vlucht beschikbaar en worden daarna vernietigd. Passagiers kunnen behalve zitplaatsen ook taxi's delen of voor of na de vlucht met elkaar afspreken.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden