Journaliste bedreigd met dood na concertverslag One Direction

Een journaliste van het Belgische blad Knack krijgt er op Twitter en Facebook flink van langs na een slecht onthaald concertverslag. Niet toevallig vormde het optreden van One Direction in Antwerpen haar bron van inspiratie. Hoewel de algemene teneur van haar betoog vrij positief was, konden de fans het niet verkroppen dat ze Liam, het populairste op de korrel nam.

Beeld ap

'Enkel Liam leek problemen te hebben om een connectie te maken met de zaal', schreef Katrin Swartenbroux. 'De respons die dit meest serieuze bandlid kreeg was zo mak dat er afgesproken werd dat Liam voortaan de leuke catchphrases kreeg. Alle 'make some noise, Antwerp's op een stokje; het mocht niet baten. De beproefde boybandformule -voor ieder meisje een jongen- leek in het Sportpaleis bijzonder onder druk te staan en we kunnen enkel maar hopen dat Liam-fans gewoon wat minder luidruchtige types zijn.'

Het was slechts een kleine alinea in het geheel, maar bij de woedende tienermeisjes bleef alleen de titel van het stuk hangen. 'Nobody loves Liam', luidde die. Slechts drie woorden, maar ruim voldoende voor de hardnekkige fans om Swartenbroux aan de schandpaal te nagelen. Zo vonden ze onder meer dat de dame 'haar bakkes moet houden en 'flink wat kloppen zou moeten krijgen'. Anderen wilden haar 'kop op een stok steken' en noemden haar 'een verschrikkelijk dom wijf'. Het erbarmelijke Nederlands verraadt dat het om minderjarige bakvisjes gaat.

Intussen is het onderwerp #BelgiumlovesLiam volop trending op Twitter. De auteur zelf, die onder de naam @FakePlasticRuby berichtjes plaatst, trekt zich van alle kritiek niet te veel aan.

Liam Payne. Beeld reuters

© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden