John de Mol bundelt mediabedrijven in Talpa Network

John de Mol bundelt al zijn mediabedrijven in het nieuwe mediabedrijf Talpa Network.

John de Mol. Beeld anp

Het gaat om onder meer de radiostations 538, Veronica, Sky Radio en Radio 10, de televisiezenders SBS 6, Net5, Veronica en SBS 9 en de onlinediensten Juke en Kijk.

Talpa Network neemt ook e-commercebedrijf Emesa over. Dat bedrijf is vooral bekend van de website Vakantieveilingen. Met de overname wil Talpa Network onder meer de advertentiemogelijkheden vergroten.

Vlogger en bloggers
Het samenvoegen van de mediamerken moet zorgen voor een kruisbestuiving tussen de verschillende takken van het mediabedrijf. Zo moeten televisieprogramma's beter online te vinden zijn en heeft Talpa Network ook diverse vloggers en bloggers onder contract. Daarnaast kondigde De Mol aan ook in nieuwe programma's te investeren.

Ook komt er een samenwerking met voetbalbond KNVB. Via het online platform VoetbalTV zijn binnenkort onder meer amateurwedstrijden te zien.

De Mol probeerde eerder Telegraaf Media Group over te nemen. Hij werd echter afgetroefd door het Belgische Mediahuis dat zo'n twee derde van de aandelen in handen kreeg. De Mol heeft nog wel een groot belang in TMG.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden