Update

Henk Krol en Meester Bart winnaars Beste Social Awards

Netflix werd uitgeroepen tot beste merk en Meester Bart werd gekroond tot de BN'er die zich het beste manifesteert op sociale media. In B. Amsterdam werden donderdagavond voor de derde keer de De Beste Social Awards uitgereikt.

De meest twijfelachtige eer ging naar Henk Krol. De politicus ging er met de prijs van 'slechtste bericht' vandoor, omdat hij vorig jaar Joost Zwagerman feliciteerde met zijn verjaardag - kort nadat de schrijver was overleden. Krol versloeg daarmee Lil' Kleine, die in april uitviel tegen de KLM omdat hij zijn vliegtuig had gemist.

Er waren nogal wat afvaardigingen van bedrijven en reclamebureaus op de uitreiking afgekomen. Het aantal gasten ten opzichte van vorig jaar was verdrievoudigd en ook het aantal stemmers voor de verschillende prijzen was ruim verdubbeld: er werden 140.000 stemmen geteld. Er is blijkbaar een markt voor.

De publieksstemmen werden uiteindelijk op Songfestivalachtige wijze opgeteld bij de keuzes van de vakjury, waarna in verschillende categoriën een winnaar uit de bus kwam. Gelukkigste man van de avond was BNN-presentator Tim Hofman. Hij zou een tatoeage laten zetten als hij zegevierde in de BN'er-categorie, maar werd geklopt door Meester Bart Ongering.

De toelichting van initiator Diederik Broekhuizen: "Bart gebruikt sociale media om zijn volgers een kijkje te geven in zijn leven als leraar op een middelbare school in de Bijlmer. Zijn ontroerende en grappige posts hebben een enorm bereik: hij is er letterlijk BN'er mee geworden."

Andere winnaars van de Beste Social Awards: Praxis (Grand Prix en Beste copywriting), Coolblue (Beste inhaker, Beste Webcare en Beste video), Wereld Natuurfonds (Beste design), KNGF Geleidehonden (Beste initiatief) en Vodafone (Beste campagne).

Lees ook: Organisator Diederik Broekhuizen: 'We belonen de parels in de digitale chaos'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden