Groot internetmerk populairder dan onbekend bedrijf op web

Grote spelers in de e-commerce, zoals Bol.com, Wehkamp en Albert Heijn, worden door consumenten gezien als sterke merken. Bedrijven die niet nadrukkelijk op internet aanwezig zijn, missen de boot.

© THINKSTOCK

Het beeld dat consumenten hebben van detailhandelsmerken, wordt steeds vaker online bepaald. Dat blijkt uit een onderzoek van het Economisch Bureau van ING dat vandaag werd gepubliceerd.

Online shoppen
Bedrijven die sterk vertegenwoordigd zijn op internet blijven ook doorgroeien, ondanks de moeilijke tijden voor de detailhandel, stelt ING. 'Omdat consumenten steeds vaker online winkelen en steeds meer online uitgeven. De tijd dat de onlineverkoop als de winkel ernaast wordt beschouwd, is voorbij.'

De bedrijven die zich nog niet zo overtuigend op het web begeven moeten zich volgens ING goed realiseren dat het beeld dat de consument van hun merk hebben ook steeds vaker online wordt bepaald.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden