Frank van der Lende en Domien Verschuuren in 3FM's Glazen Huis

Domien Verschuuren en Amsterdammer Frank van der Lende gaan eind december het Glazen Huis in voor de benefietactie Serious Request.

Van der Lende (links) en Domien Verschuuren dinsdagochtend in Breda. Beeld anp

Het is voor het eerst dat er geen drie maar twee dj's worden opgesloten om zes dagen lang, 24 uur per dag radio en tv te maken, zonder dat ze daarbij eten. Ze krijgen elke nacht bezoek van een bekende gast, zo werd dinsdag bekendgemaakt op de radiozender.

3FM Serious Request is volgens zendermanager Basyl de Groot op meerdere vlakken anders dan voorgaande jaren. Zo gaan de andere 3FM-collega's meer dan ooit het land in om actievoerders te helpen bij het inzamelen van geld. Ze doen hiervan ook uitgebreid verslag op radio, tv en internet.

Poes
Voor het eerst krijgen de dj's in het Glazen Huis gezelschap van een poes, die als enige bewoner wel mag eten. Voor Domien Verschuuren, die vorige week de ochtendshow heeft overgenomen van Giel Beelen, is het het derde jaar op rij dat hij zich laat opsluiten voor de actie. Frank van der Lende maakt dit jaar zijn debuut.

Het Glazen Huis staat dit jaar in Breda, waar het in 2008 ook al eens stond. De actie, die traditiegetrouw een week voor kerst plaatsvindt, vraagt dit keer aandacht voor kinderen die sterven aan een longontsteking. Jaarlijks kost dit aan zo'n 900.000 kinderen het leven.

Met Serious Request vraagt de radiozender sinds 2004 samen met het Rode Kruis aandacht voor een zogenoemde stille ramp. Vorig jaar werd ruim 8,4 miljoen euro opgehaald voor jongeren in conflictgebieden. Toen stond het Glazen Huis in Heerlen. Volgend jaar vindt de actie plaats vanuit Apeldoorn.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden