Elsevier heeft nieuwe eigenaar

Weekblad Elsevier heeft in New Skool Media een nieuwe eigenaar gevonden. Met de huidige eigenaar Reed Business Nederland is overeenstemming bereikt over de overname van de uitgeefactiviteiten van Weekblad Elsevier en BeleggersBelangen.

Elsevier mag de komende 4 jaar onder dezelfde naam verdergaan Beeld anp
Elsevier mag de komende 4 jaar onder dezelfde naam verdergaanBeeld anp

Voor Elsevier en BeleggersBelangen is een nieuwe BV opgericht: ONE (Opinie, Nieuws en Economie). New Skool Media heeft 67 procent in deze uitgeverij. Reed Business Nederland houdt een minderheidsbelang van 33 procent in de nieuwe constructie.

'Voor ons is het een droom om een van de meest prestigieuze tijdschriften van ons land in bezit te kunnen krijgen', zegt Rob Koghee van New Skool Media. 'We willen de komende jaren investeren in deze titel om het de prominente plek te laten behouden die het momenteel op de markt inneemt.'

Het opinieweekblad mag de naam 'Elsevier' nog minstens 4 jaar behouden. Gedurende deze periode wordt een nieuwe naam bedacht voor het blad, omdat Reed Business de naam 'Elsevier' wil gebruiken voor wetenschappelijke uitgaven.

Na de overname heeft New Skool Media 26 consumententitels in handen, naast Elsevier onder andere Knippie, Zin, Nick & Simon Magazine, Vorsten en Home & Garden. Het bedrijf, waar 250 mensen werken, werd in 2014 opgericht, na de overname van 19 titels van Sanoma.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden