Chantal Janzen gaat het met eigen glossy opnemen tegen LINDA.

Presentatrice en actrice Chantal Janzen (37) komt volgend jaar met een glossy en platform met nieuws en video's. Dat bevestigt Medialane, het Amsterdamse multimediabedrijf dat achter de lancering van het blad zit, vrijdag aan Het Parool.

De voorlopige werktitel van het blad van Chantal Janzen is &C. Beeld ANP

Volgens ingewijden zou Mies de Vries, voormalig hoofdredacteur van Beau Monde, Grazia en Nouveau.com, de beoogde hoofdredacteur zijn van het platform, dat de werktitel &C draagt. Medialane wil dat echter bevestigen noch ontkennen.

Liever had Iris van den Ende, algemeen directeur van Medialane en de dochter van mediamagnaat Joop van den Ende, het nieuws pas later bekendgemaakt. "Pas in het voorjaar 2017 zal er meer duidelijkheid komen over het blad, ik kan nu alleen bevestigen dat het er komt."

Saillaint: met het in ogenschouw nemen van de doelgroep - werkende vrouwen van 20-49 jaar, onder meer geïnteresseerd in mode en lifestyle - neemt Janzen het met haar toekomstige blad rechtstreeks op tegen LINDA. van Linda de Mol.

Janzen, die goed bevriend is met De Mol, gaf bij de uitreiking van de Gouden Televizier Ring in 2015 nog te kennen dat de presentatrice van onder andere Ik hou van Holland een groot voorbeeld voor haar is.

Ook Wendy, het magazine van Wendy van Dijk, begeeft zich in dezelfde contreien. Waar maandblad LINDA. een gigantische oplage van ruim 200.000 exemplaren heeft, doet Wendy (verschijnt 6x per jaar) het met zo'n 80.000.

Het is nog onduidelijk wanneer het platform van Janzen, die zelf niet wil reageren, precies wordt gelanceerd.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden