Braakhekke irritanter dan Bassie

In de categorie irritante Bekende Nederlander werd de Loden Leeuw gewonnen door Joop Braakhekke voor zijn Ambipur-commercial. Kijkers vinden het raar dat een topkok geassocieerd wordt met de stoelgang. Foto ANP/Robin Utrecht Beeld
In de categorie irritante Bekende Nederlander werd de Loden Leeuw gewonnen door Joop Braakhekke voor zijn Ambipur-commercial. Kijkers vinden het raar dat een topkok geassocieerd wordt met de stoelgang. Foto ANP/Robin Utrecht

HILVERSUM - De meest irritante reclame komt van opticienketen Specsavers. Joop Braakhekke mag zich vanaf maandag de meest irritante bekende Nederlander in een tv-spotje noemen. De twee kregen daarvoor maandagavond de Loden Leeuw in het consumentenprogramma Radar. Consumenten konden de afgelopen weken stemmen op tien voor de prijs genomineerde spotjes.

In het spotje van Specsavers wordt een omaatje aangevallen door een opticien. Met 35 procent van de stemmen won Specsavers. Op de tweede plaats eindigde een spotje van AXE (23,4 procent), derde werd een commercial van Tele 2 (23,1).

Specsavers vindt het jammer dat ze de prijs gewonnen hebben, maar heeft beloofd volgend jaar met een andere campagne te komen.

In de categorie irritante Bekende Nederland werd de Loden Leeuw gewonnen door Joop Braakhekke voor zijn Ambipur-commercial. Kijkers vinden het raar dat een topkok geassocieerd wordt met de stoelgang.

Radar reikte de tegenhanger van de Gouden Loeki (voor de beste reclame) maandag voor de zevende keer uit. Vorig jaar gingen de prijzen naar Henny Huisman in een spot voor de Postcodeloterij en Peijnenburg, waar twee rechtopstaande hondjes elkaar besnuffelen terwijl hun baasjes op straat met elkaar kletsen. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden