BNNVARA door als één merk

BNNVARA presenteert zich vanaf nu als één merk. De twee omroepen fuseerden in 2014, maar bleven hun programma's sindsdien nog wel onder hun eigen naam voeren.

Directeur Gerard Timmer voor het nieuwe logo Beeld BNNVARA/Paco Núñez

Daar komt nu verandering in, onthulde directeur Gerard Timmer tijdens de seizoenspresentatie in Hilversum.

Radio-dj Frank van der Lende begint donderdagmiddag als eerste met zijn radioshow op 3FM onder de noemer BNNVARA. Volgens Timmer, die eveneens een nieuw logo onthulde, was het destijds niet voor iedereen een voor de hand liggende fusie.

Eén merk
"Twee ontzettend sterke merken met hun eigen identiteit en culturen. Daarom kozen we er aanvankelijk voor beide merken overeind te houden,'' vertelde de directeur. "De afgelopen drie jaar merkten we echter dat we dichter bij elkaar lagen dan we dachten.''

Door samen door te gaan als één merk, is volgens hem sprake van een krachtigere en sterke mediaorganisatie. Dat gebeurt onder het motto: ontdekken, onthullen en ontketenen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 de Persgroep Nederland B.V. - alle rechten voorbehouden