Apple noemt het iRadio, Twitter gaat voor Twitter Music

iRadio, zo zal de nieuwe muziekstreamingdienst moeten gaan heten die Apple binnenkort gaat lanceren. Het Amerikaanse bedrijf wil met de nieuwe muziekdienst concurreren met diensten als Spotify en Pandora, meldt The Guardian. Ook Twitter komt met iets nieuws op muziekgebied. 'Twitter Music', zoals het gaat heten, wordt waarschijnlijk tijdens het Coachella-festival gepresenteerd.

Beeld afp

Met Twitter Music wil het social media-bedrijf muziek beter toegankelijk maken via de eigen diensten. Zo zou de innovatie beter compatibel zijn met diensten als Soundcloud en iTunes. Dat Twitter en muziek goed samengaan, bewijzen de vele muzikanten die hun fans via Twitter op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen op persoonlijk en muzikaal gebied.

De dienst werd door het bedrijf 'We Are Hunted'. Maar het wordt nog niet door Twitter bevestigd. Het bedrijf verwijst naar een verklaring van de van oorsprong Australische muziekzoekdienst over de aanstaande ontwikkeling. Twitter kocht We Are Hunted donderdag.

Deals met platenmaatschappijen
Apple heeft al deals gesloten met twee van de drie grootste platenmaatschappijen die er zijn; Warner Music en Universal Music. Met de derde platenmaatschappij, Sony Music, zijn ook gesprekken gaande. Apple beheert al een groot aandeel in de muziekindustrie met de iTunes-dienst, die deze maand tien jaar bestaat.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden