Antikankercampagne AvL dreigt te mislukken

De antikankercampagne 'Tegen gelijke behandeling' van het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis (AvL) in Amsterdam is tot nu toe geen succes. Ondanks een marketingbudget van 700.000 euro heeft het kankerinstituut na een maand tijd nog geen ton opgehaald, meldt de Volkskrant.

Beeld Screenshot

Voor eind oktober wilde het instituut vijf miljoen euro ophalen. Daarvan is nu nog geen 2 procent binnen. Het Antoni van Leeuwenhoek haalde vorige maand de media met de boodschap dat kanker binnen twintig jaar voor 90 procent kan veranderen van een dodelijke in een chronische ziekte. Hiervoor zou het instituut 16 miljoen euro nodig hebben voor onderzoek.

Volgens hoogleraar Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit Theo Schuyt is de boodschap van de campagne 'te genuanceerd' en de campagne te weinig pakkend.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden