Amsterdamse ontwerpers strikken Doutzen voor campagne

Het Amsterdamse designerscollectief MOAM (MOde AMsterdam) heeft Doutzen Kroes aan zich weten te binden als model voor de lancering van de eerste collectie. Dat schrijft NU.nl.

Redactie
null Beeld DOUTZEN KROES IN MOAM COLLECTIVE DOOR INEZ VAN LAMSWEERDE & VINOODH MATADIN
Beeld DOUTZEN KROES IN MOAM COLLECTIVE DOOR INEZ VAN LAMSWEERDE & VINOODH MATADIN

Het Friese topmodel poseerde met een zwart, wit en geel gekleurde sjaal van Merinowol, die in gelimiteerde oplage van honderd stuks verkrijgbaar zal zijn.

MOAM collective is een initiatief van ontwerper Martijn Nekoui. Zijn idee is om kennis die in Nederland aanwezig is over te dragen aan een nieuwe generatie. De acht deelnemende design alumni worden in het traject bijgestaan en geadviseerd door 25 ervaren mensen uit de modewereld.

Op zondag 8 september, in het openingsweekend van Film, Fashion, Fabulous in het Amsterdamse Eye, wordt de collectie aan de modepers getoond. Daarna is de collectie te bekijken in conceptstore Hutspot aan de Van Woustraat.

Hoe MOAM Doutzen Kroes heeft weten te strikken voor de campagne wil Nekoui tegenover Het Parool niet zeggen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden