Airen Mylene (WIDM): 'Ik wilde tactisch spelen, maar dat is niet gelukt'

Zaterdag 2 januari start het nieuwe seizoen van Wie is de Mol. Het Parool zal op deze plek gaan nabeschouwen. In de aanloop van de eerste aflevering stellen we de kandidaten nog even voor. Vandaag: Airen Mylene.

Airen Mylene Beeld anp

Airen Mylene (30) is presentatrice van Shownieuws en Het Beste Idee van Nederland. Eerder was ze de V-reporter bij The Voice of Holland.

Was het lastig om mee te kunnen doen?
'Ik moest wel zorgen dat mijn rooster werd vrijgemaakt. Dat had wel wat voeten in de aarde maar dat is uiteindelijk gelukt.'

Wat was je excuus om zolang weg te kunnen?
'Ik heb gezegd dat ik ging reizen in Zuid-Amerika. Iedereen vond dat prima. Ik reis wel vaker in mijn eentje. Ik sta er om bekend dat als ik ergens naar toe ga dat ik niet van A tot Z weet wat ik ga doen.'

Heb je je wel voorbereid?
'Ik heb het redelijk open gelaten, maar ik heb wel gesproken met oud-kandidaten en ik heb afleveringen terug gekeken.'

Had je nog een tactiek vastgesteld?
'Ik ben fanatiek, maar ik moest er voor zorgen dat ik niet te fanatiek was. En ik wilde heel verfijnd en tactisch spelen, maar dat is niet gelukt. Het was chaos.'

Was je al fan van het programma?
'Ik keek het wel. Maar ik kon niet altijd kijken, omdat ik vaak 's avonds werk. En dan is het wel een moeilijk programma, want als je het een keer mist. En wanneer ga je het dan inhalen? Maar het is een prachtig programma.'

Verschilt het als je erin zit?
'Nou, het is natuurlijk anders omdat je nu zelf dingen moet doen. Maar als je op televisie Art Rooijakkers ziet komen aanlopen dan denk je: we zijn begonnen. En precies dat had ik ook toen Art daar kwam aanlopen.'

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden