Adverteerders willen 'reclameluwe' dag

AMSTERDAM - De Bond van Adverteerders (BVA) wil een 'reclameluwe dag' invoeren. Dat meldt vicevoorzitter Frenkel Denie deze week in Adformatie, het blad van de reclamebranche.

De BVA wil hiermee zijn standpunt dat er ''minder, maar betere reclame moet komen'' in de praktijk brengen. De bond heeft een projectgroep in het leven geroepen om het voornemen te bewerkstelligen.

''Mijn droom is dat gedurende een half jaar de zaterdag reclameluw wordt'', legt Denie uit in Adformatie. ''Ik zoek nu een klein groepje adverteerders om mee te beginnen. Dat zijn de believers. Maar iedereen vindt dat er te veel reclame is.''

Denie was zaterdag niet bereikbaar om zijn plan toe te lichten. (ANP)

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden