AD bereikt meer lezers dan De Telegraaf

De kranten van AD hebben voor het eerst een iets groter bereik dan De Telegraaf.

Hans Nijenhuis, hoofdredacteur van het AD. Beeld anp

Dat blijkt uit cijfers van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Volgens de onderzoekers bereikten de AD Dagbladen in het eerste kwartaal van dit jaar 1,32 miljoen lezers. De Telegraaf werd in totaal door 1,3 miljoen mensen ingezien. Daarmee hebben beide kranten veruit het grootste bereik. Metro volgt met 1 miljoen lezers, de Volkskrant heeft er 750.000.

AD bewerkstelligt het grotere bereik met een kleinere oplage dan De Telegraaf. Dagelijks werden in 2016 gemiddeld 369.152 AD's verspreid, tegen 426.827 exemplaren van De Telegraaf. Voor beide kranten betekende dit opnieuw een afname ten opzichte van een jaar eerder.

Ook daar legt De Telegraaf het af tegen AD. De krant zag een oplagedaling van 8 procent, voor AD was dit 6 procent. Ook de andere grote landelijke kranten zagen in 2016 wederom de oplage dalen met gemiddeld 5,5 procent.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden