Kunst & Media Bewaar

Frits Campagne leidt RvC van Persgroep Nederland

Frits Campagne in de drukkerij waar Het Parool van de persen rolt.
Frits Campagne in de drukkerij waar Het Parool van de persen rolt. © ANP

Frits Campagne is benoemd tot voorzitter van de Raad voor Commissarissen (RvC) van De Persgroep Nederland, de uitgever van kranten als Het Parool, AD, Trouw, de Volkskrant, PZC, Tubantia en het Eindhovens Dagblad en sites als Tweakers, Autotrack en De Ondernemer.

Campagne volgt Arie Verberk op. Hij neemt na 15 jaar afscheid van de RvC.

Campagne is voormalig CEO en huidig voorzitter van de Raad van Bestuur. Hij begon als journalist, en groeide door tot adjunct-hoofdredacteur van Het Parool. Daar werd hij de motor van de verzelfstandiging van Het Parool, die hij ook in goede banen leidde.

Na de overname van uitgeverij PCM door de Persgroep werd hij de CEO van alle activiteiten in Nederland. Die rol hield hij tot januari 2017. Met de toetreding tot de RvC stopt Campagne als voorzitter van de Raad van Bestuur, waar hij vervangen wordt door de huidige CEO Persgroep Nederland Erik Roddenhof.

Christian van Thillo, CEO van de Persgroep: "Frits Campagne is zo doorvlochten met de ins en outs van dit bedrijf, dat zijn kennis en kunde altijd gewenst zijn. Hij heeft als CEO een fantastische rit gemaakt. Zijn nieuwe rol in de context van de Raad van Commissarissen houdt hem gelukkig dichtbij."

"Frits volgt Arie Verberk op die al zoveel jaren een klankbord is geweest. "Arie heeft ons succesvol geholpen in vele turbulente periodes. Hij is daarin van onschatbare waarde geweest voor ons."