Kunst & Media Bewaar

Febo doet het ook goed op de catwalk

'Focus niet te veel op die slippers. Er komt nog iets veel vetters.'
'Focus niet te veel op die slippers. Er komt nog iets veel vetters.' © Screenshot Febo

Na een drijvende automatiek, een tijdelijke winkel in de PC Hooft en een rookworstkroket kondigde Febo deze week een eigen kledinglijn aan. Reclamebureau Natwerk leeft zich uit.

Maandag postte Febo een filmpje op Facebook waarin te zien is hoe een model gehuld in Febokleuren over straat gaat. De kleding doet sterk denken aan een voetbaltenue, maar je kunt er ook het kloffie van de gemiddelde hiphopliefhebber in herkennen.

In het oog springen de rode badslippers met witte letters. FE op rechts, BO links. Een opmerkelijke stap voor een bedrijf dat vooral bekendstaat om zijn grillburgersaus en kalfsvleeskroket.

Maar sinds het Amsterdamse reclamebureau Natwerk zich over het voorkomen en de presentatie van de snackbarketen ontfermt, nemen acties van Febo vaak een verrassende wending.