Han Lips

Pick-ups? Te veel haast bij DWDD

Doordeweeks schrijft columnist Han Lips hier over wat hem is opgevallen op televisie. Vandaag: Robert ten Brink wilde The Beach Boys draaien in DWDD, maar de speler was morsdood.

De wereld draait door Beeld NPO 1

Het was misschien wel een onmogelijke combinatie: een item over luistermuziek voor veertigplussers in een programma dat altijd haast heeft. Harry de Winter zocht het mooiste podium voor de aftrap voor zijn nieuwe radiozender 40Up en de redactie van DWDD wilde een fijne afsluiter van het programma. Euh, misschien wel leuk om vier beroemde medewerkers van het radiostation op vier gammele pick-upjes hun favoriete plaat te laten draaien? Uitstekend idee! Doen we!

Het pakte rampzalig uit. Johan Derksen, Robert ten Brink, Jan Donkers en Felix Rottenberg deden hun uiterste best er iets van te maken, maar het resultaat had veel weg van Daar komen de schutters in radioland. Dat lag vooral aan die verdomde platenspelertjes. De naald kroop tergend langzaam naar de muziek, en toen de eerste maten eenmaal hadden geklonken, zat Matthijs alweer onrustig te zwaaien dat het mooi geweest was.

Het werd allemaal nog erger toen Robert ten Brink nog een deuntje van de Beach Boys wilde draaien en zijn platenspeler niet meer aan de gang kreeg. Jan Donkers schoot te hulp door aan enkele knoppen te draaien, maar het ding was morsdood. De vier oude rockers staarden naar het apparaat zoals de oermens ooit naar het eerste vuur moet hebben gekeken: angstig, maar ook peinzend over de ongekende mogelijkheden van het fenomeen. "Dit is niet de beste reclame," vatte Harry de Winter de hele situatie bondig samen.

Alleen Johan Derksen leek nergens last van te hebben. Hij bleef gewoon zichzelf en merkte op de muziek van die Beach Boys echt helemaal niks te vinden.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden