Opinie

Opinie: ‘Rutte, Hoekstra, Segers en Kaag zijn volstrekt ongeloofwaardig als ‘nieuwe bestuurders’’

Dit zijn de ingezonden brieven van vandaag. Ook een bijdrage leveren? Lees hier hoe dat kan.

null Beeld Getty Images/EyeEm
Beeld Getty Images/EyeEm

‘Rutte, Hoekstra, Segers en Kaag zijn ongeloofwaardig’

De politieke consequenties van dit schandaal zijn het aftreden geweest van het kabinet en het vertrek van minister Eric Wiebes en fractievoorzitter Lodewijk Asscher. Nu er wederom onthutsende berichten ­komen over de uithuisplaatsingen van kinderen van de gedupeerde ­ouders, vind ik dat de heren Rutte, Hoekstra, Segers en mevrouw Kaag consequent moeten zijn en direct de politiek moeten verlaten. Het is toch volstrekt ongeloofwaardig dat deze politici straks weer het kabinet gaan vormen en onder het mom van een nieuwe bestuurscultuur verder gaan regeren.
R. Boelens, Ter Aar

‘Het protocol binnen de ggz heeft meer kapot gemaakt dan mij lief is’

Het artikel van Jeroen Verkroost (HHW van 20 oktober) had mijn verhaal kunnen zijn. Ik probeer met de grootste moeite als individu gezien te worden dat naast een DSM-­diagnose toch echt een mens is. ­Omdat er weinig alternatief is doe ik nog een poging ,maar het protocol binnen de ggz heeft meer kapot gemaakt dan mij lief is. Vermeldenswaardig is dat er voor een intakegesprek gerust een nota van €1200 naar de zorgverzekering gaat. Oók als de cliënt een ander idee over de behandeling heeft dan de psycholoog. Ik moet de eerste autodealer nog tegenkomen die na een proefrit een factuur overhandigt. Vanwege het gebrek aan maatschappelijke ­acceptatie, zit 90 procent van de ­cliënten in de kast, en daarom blijft de ggz onbesproken. Het artikel zal voor veel mensen een eye-opener zijn. Ik hoop dat het goed gaat met ­Jeroen.
Nanda Oudendijk, Amsterdam

‘Een eigen laadpaal in de tuin? Ik kan het iedereen aanraden’

Ik heb al vier jaar een Toyota Prius plug-in, een eigen laadpaal en ik rijd meestal zo’n 50 km per dag. Ideaal! De dieselauto van echtgenote gebruiken we nog maar zelden. Zo sparen we rond de 2300 euro diesel en benzine uit per jaar. Het ­publieke laadpaalnet heb ik niet ­nodig. Dat net blijft in Italië, waar we wonen, fors in gebreke. Ik kan mijn oplossing iedereen aanraden. Monteer een eigen laadpaal in de tuin of een eigen wallbox in de garage. De begininvestering was in mijn situatie hoog, en terugbetaling van infrastructuur (waaronder een houten huisje met zonnepanelen) en de meerkosten van mijn Toyota tegenover een niet-elektrische auto, maken dat ik veertien jaar nodig heb als terugverdientijd. Bij de huidige prijzen komt men beter uit; vier à tien jaar, afhankelijk van de keuzes die men maakt.
Paul Bauduin, Umbrië, Italië

‘De politiek bestaat voornamelijk uit wensdenken met een vleugje empathie’

Door de toeslagenaffaire wil men de toeslagen nu ombuigen naar een kinderopvang die geheel of gedeeltelijk gratis is. Gratis wordt die nooit, want elke belastingbetaler betaalt er aan mee. De VVD-wens voor een kleinere overheid wordt hiermee gerealiseerd. Alle medewerkers bij de toeslagen voor de kinderopvang kunnen zich dan gaan bezighouden met het versneld schadeloos stellen van de duizenden slachtoffers. Daarna verliezen ze misschien hun baan. Toen minister Wiebes opstapte zei hij dat hij wel verantwoordelijk maar niet schuldig was. Macht hebben is één ding. Macht delen is pas écht ­democratie.
Peter Wilson, Purmerend

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden