Lezersbrief

'Met zijn inzet van sociale media is Dotan zijn tijd ver vooruit'

Banken en supermarkten mogen kennelijk wél wat Dotan niet mag, schrijft Paroollezer Michel Capel in een ingezonden brief.

Beeld ANP

De ophef over de imagoversterkende machinaties op sociale media van Dotan vind ik opmerkelijk.

Als we een tv-reclame zien van een bank of supermarkt, kijkt ­niemand er van op dat we bedonderd worden met ­geacteerde emoties van niet bestaande personages, verzinsels en halve waarheden. We zijn het gewend en ­lachen erom als het te ­opzichtige nonsens zijn.

Banken en supermarkten mogen kennelijk wél wat Dotan niet mag. Is een tv-reclame niet ook gewoon ­nepnieuws? Ik denk dat we nog ­moeten wennen aan de inzet van ­sociale media voor commerciële en imago verbeterende doeleinden.

Dat ­iedereen over Dotan heen valt, ligt aan hen, niet aan Dotan. Met zijn inzet van sociale media is Dotan zijn tijd gewoon ver vooruit.

Michel Capel, Krommenie

Han Lips schrijft: Dotan koos voor een thuiswedstrijd bij Humberto Tan

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden