Lezersbrief

'Huis-aan-huisblad City is gewoon een reclamefolder'

'De nieuwste vorm van verloedering noemt zich City en een huis-aan-huisblad,' schrijft D. Weijers in een lezersbrief, 'maar het is met 42 ­pagina's reclame natuurlijk gewoon een dikke, milieubelastende reclamefolder.'

null Beeld anp
Beeld anp

De nieuwste vorm van verloedering noemt zich City en een huis-aan-huisblad. Noemt zich, want het is met 4 pagina's tenenkrommende buurtroddel en 42 ­pagina's reclame natuurlijk gewoon een dikke, milieubelastende reclamefolder.

Als huis-aan-huisblad met die dus ook in de brievenbussen met ja/nee-stickers geduwd worden. En zelfs in de mijne met nee/nee. Ja, bij mijn overige buren met nee/nee-stickers is hij er ook ingeduwd.

Dit is volksverlakkerij. Ik wil verder überhaupt niet dat er welke vorm van al dan niet fossiele energie wordt besteed aan dikke reclamefolders. Er is genoeg reclame via tv, radio en internet mogelijk.

Tot slot noemt die pil reclame zich nog doodleuk 'onafhankelijk', hebbende 'een groot hart voor de stad', zijnde een 'vriend van alle mensen die daar wonen en werken'. Ook die mensen die een nee/nee-sticker hebben natuurlijk.

Ik neem aan dat onze progressieve ­gemeenteraad wel raad weet met dit soort van vervuiling. Want het moet niet brutaler worden.

D. Weijers, Amsterdam

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden