Opinie

'Haltes worden opgeheven en tramlijn 25 geschrapt. Wat is het GVB aan het doen?'

Belangrijke haltes worden opgeheven en tramlijn 25 is, ondanks veel protest, geschrapt. M. Brouwer uit Amsterdam vraagt zich in een ingezonden brief af wat er aan de hand is.

Beeld ANP

Het GVB is een vervoersbedrijf dat personen op een prettige, veilige en comfortabele wijze zou moeten vervoeren. Het dient passagiers daarom zo dicht mogelijk bij werkplek, school, ziekenhuis, dokter, familie, theater, zwembad, sportveld enzovoorts te brengen. Maar wat gebeurt er?

Tramlijn 25 is, ondanks veel protest, geschrapt. Haltes worden opgeheven: op de Ceintuurbaan niet minder dan twee stuks, bij de Ruysdaelkade en bij de Amstel (waar nota bene seniorenwoningen zijn en komen), waardoor het nut van de tramlijnen 3 en 12 ernstig vermindert. Zo ook een hele reeks stopplaatsen van de lijnen 1, 2, 5, 7, enzovoort. En waarom dan toch?

Blijkbaar moet het bedrijf, niet meer aangestuurd door de gemeente, snel winst maken. De passagiers doen er niet meer toe. Het is schandalig en diep treurig.

Een tip voor de leidinggevenden van deze winstonderneming: wilt u uw wagens op de snelste en goedkoopste manier van A naar B loodsen, dan is de beste optie om alle tussenliggende tram- en bushaltes op te heffen.

Dan kunnen de bestuurders ongehinderd doorrijden, zonder passagiers uit dan wel in te laten stappen. Zo boekt de onderneming enorme tijd- en geldwinst.


Wil je reageren op deze brief? Dat kan! Scroll (een beetje) naar beneden om een reactie te plaatsen.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden