B&S Media Internetmarketing

Wat is dit?

'B&S Media Internetmarketing ...' is content gemaakt in opdracht van en betaald door een adverteerder, geproduceerd door de commerciële afdeling van DPG Media. De journalisten van Het Parool zijn hier niet bij betrokken.

Core Web Vitals uitgelegd

Laadtijd. Interactiviteit. Stabiliteit. Het optimaliseren van deze 3 factoren zorgt voor een gebruiksvriendelijke website. Want, hoe sneller en stabieler een website is, hoe fijner de gebruikerservaring. Dit leidt dikwijls tot een hogere conversieratio. Hoe we dat weten? Dat is simpelweg uit te rekenen. Hoe? Dat leggen de experts van B&S Media Internetmarketing in de komende minuten uit.

null Beeld

Wat bedoelen we met Core Web Vitals?

Sinds dit jaar is Google meer kritisch op de snelheid van websites. Snelle, gebruiksvriendelijke websites krijgen bij Google voorrang in de zoekresultaten. Door het invoeren van de ‘Core Web Vitals’ zijn er 3 eisen ontstaan:

Largest Contentful Paint (LCP)

Deze functie meet de laadsnelheid. Moet een gebruiker te lang wachten tot de website geladen is? Dan klikt hij weg. LCP meet niet alleen de snelheid van de homepagina, ook andere pagina’s worden gecontroleerd. Houd er rekening mee dat gemiddeld gezien gebruikers de website verlaten, wanneer ze langer dan 2,5 seconden moeten wachten.

First Input Delay (FID)

De FID meet hoeveel tijd het kost om een interactie te doen. Het ideale doel? Korter dan 100 milliseconden. Kost het laden meer dan 100 milliseconden? Dan liggen er voor jou kansen om de website te optimaliseren. Voorkom frustratie bij gebruikers en zorg dat de FID ver bij de 300 milliseconden-grens vandaan blijft.

Cumulative Layout Shift (CLS)

Hoe vervelend is het als je op iets klikt en het verspringt? De CLS meet de visuele stabiliteit. Verspringen elementen niet tijdens het laden? Dan zal je CLS-score beter zijn. Een goede score is een 0.1 of lager bij 75% van de paginabezoeken.

null Beeld

Tools

Google zou Google niet zijn als je niet zelf iets kunt doen aan de snelheid van jouw website. En daarom zijn er verschillende tools ontwikkeld. Een bekende tool is de PageSpeed Insights. Deze functie analyseert de content van jouw website en doet vervolgens suggesties voor verbeteringen. Naast PageSpeed kun je de functie ‘Chrome UW Report’ gebruiken. Deze functie houdt gebruikerservaringen en prestatiestatistieken bij.

Content

Goede techniek gaat hand in hand met sterke content. De inhoud van je website is daarom van groot belang. Is de ervaring op jouw pagina beter dan die van de concurrent, maar staat hij toch boven jou in de zoekresultaten? Het kan zijn dat de concurrent betere content heeft. Een winnende SEO-formule bestaat namelijk uit techniek, content en autoriteit. Hoe goed jij deze zaken op orde hebt, bepaalt de volgorde in de zoekresultaten.

Hoe scoor jij?

Zo, dat was een technisch verhaal! We snappen dat je hier wel wat hulp bij kunt gebruiken. Een SEO-specialist kan jou helpen bij het optimaliseren van de techniek van jouw website. Ben je benieuwd hoe jij scoort? Voer de testen uit of vraag een online marketing bureau als B&S Media Internetmarketing om hulp!

null Beeld

De journalisten van Het Parool zijn niet betrokken bij en niet verantwoordelijk voor de inhoud van dit artikel.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden