Amsterdam Bewaar

Thuisbezorgd zegt sorry voor duizenden vertraagde bestellingen

Sommige klanten moesten tot wel vier uur wachten op hun bestelling.
Sommige klanten moesten tot wel vier uur wachten op hun bestelling. © ANP

Thuisbezorgd heeft excuses gemaakt voor de duizenden bestellingen die te laat zijn bezorgd op nieuwjaarsdag. Het bedrijf kampte met technische problemen.

Sommige klanten moesten tot wel vier uur wachten voordat hun eten werd bezorgd, anderen kregen helemaal niets. Op sociale media verschenen veel klachten.

Volgens een woordvoerder ging het bij een paar procent van alle bestellingen die op 1 januari werden gedaan mis. Nieuwjaarsdag is voor bezorgdiensten altijd een drukke dag.

"Op de piekmomenten ontvingen we duizenden bestellingen per minuut," zegt een woordvoerder van Thuisbezorgd. "Daar is het ergens vastgelopen." De bezorgdienst ontving drie keer zoveel bestellingen als op een normale maandag.

De woordvoerder vermoedt dat er zoveel bestellingen binnenkwamen dat de betalingen niet goed werden verwerkt. De restaurants ontvingen daardoor geen bevestiging van de bestelling - en dus werd er geen eten klaargemaakt. Hoe dit precies heeft kunnen gebeuren wordt nog onderzocht.

Het bedrijf heeft excuses gemaakt op Twitter en klanten die lang moest wachten krijgen een tegoedbon voor een nieuwe bestelling.

Tip Het Parool

Heb je een nieuwstip of nieuwsfoto? Voeg ons toe op Whatsapp. Liever mailen of anoniem tippen? Bekijk hier hoe dat kan.