Op zoek naar een flirt? Loop eens een supermarkt binnen

Uit onderzoek van datingapp Happn blijkt dat de supermarkt een gewilde plek is om te ‘crushen’. In Amsterdam wordt het meest geflirt in de Coop in de Eerste Jan Steenstraat.

null Beeld Getty Images/iStockphoto
Beeld Getty Images/iStockphoto

De meeste mensen gaan een supermarkt binnen om boodschappen te doen. Ze kopen bijvoorbeeld een pak melk. Of een voorgebakken stokbrood. Dat rekenen ze af bij de zelfscankassa en daarna gaan ze weer naar huis.

Vaak zie je iemand op zijn telefoon kijken wanneer hij voor een schap staat. Hij swipet en scrolt wat, fronst zijn wenkbrauwen. Je wacht tot hij klaar is. Gaat ervan uit dat hij naar zijn boodschappenlijstje kijkt, of nog snel een recept opzoekt, omdat hij bij nader inzien geen flauw idee heeft met welke ingrediënten je een risotto met champignons maakt. Op de risotto en champignons na, dan.

Druk dataverkeer

Maar kijkt hij wel echt naar een recept? Onderzoek van datingapp Happn laat zien dat haar gebruikers massaal op zoek zijn naar een ‘crush’ in de supermarkt. Happn kan het weten, want die data houden ze bij. Tussen december en maart was er veel ‘appactiviteit’ in supermarkten, met name in een vijftal supermarkten in en rondom het Amsterdamse centrum.

In de Coop in de Eerste Jan Steenstraat in De Pijp wordt het meest geflirt. Rondom welk schap is niet bekend. Een paar straten verder, in de Albert Heijn op het Cornelis Troostplein, gaat dat flirten bijna net zo fanatiek door. Ook de Albert Heijns op de Elandsgracht (Centrum) en Overtoom (West) zijn echte flirtfabrieken. Op plek vijf staat de Dirk in de Warmoesstraat (centrum).

Omdat flirten vrij precies luistert qua tijd, heeft Happn berekend dat je op zondag in de namiddag naar de supermarkt moet wanneer je het meeste kans wil maken op een liefde, crush of verse scharrel. Die risotto met champignons (waar onder andere nog witte wijn, kruidenbouillon en Parmigiano Reggiano in moet) wacht wel.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden