Halsema geeft startsein voor campagne heropening van Amsterdam

Amsterdam viert met een campagne dat er in de stad na een jaar van coronamaatregelen weer meer mag. Burgemeester Femke Halsema opende de zogenoemde ‘WeerMeer-campagne’ vrijdagochtend op de Dam.

null Beeld Birgit Bijl
Beeld Birgit Bijl

Door de hele stad kunnen Amsterdammers posters, zuilen, schermen en een tram van WeerMeer tegenkomen. De campagne duurt drie weken en is een initiatief van de gemeente, culturele instellingen, ondernemers en amsterdam&partners, dat verantwoordelijk is voor de stadsmarketing.

“We zijn er nog niet, maar gelukkig kan er stap voor stap meer in de stad,” aldus de gemeente Amsterdam. “We blijven extra aandacht houden voor Amsterdammers die ondersteuning nodig hebben op het gebied van werk, financiën, omscholing en mentale gezondheid. Ook dit is daarom onderdeel van de WeerMeer-campagne. Het laten herstellen van de stad en haar inwoners en ondernemers heeft grote prioriteit.”

Versoepelingen

Zaterdag treden nieuwe coronaregels in werking. De verplichte anderhalve meter afstand vervalt, maar vanaf die dag moet iedereen van dertien jaar of ouder die bijvoorbeeld naar een restaurant of bioscoop wil, wel een coronatoegangsbewijs laten zien. Dat krijg je bij volledige vaccinatie, doorgemaakt herstel na een besmetting of een negatieve testuitslag.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden