Nieuws

Grote brand bij restaurant in Van Woustraat

Vrijdagmiddag is een grote brand ontstaan in een restaurant aan de Van Woustraat in Zuid. Bij de brand is veel rook vrijgekomen. Vier mensen zijn nagekeken door hulpdiensten.

Het Parool
null Beeld Milko Everts
Beeld Milko Everts

De brandweer ontdekte tijdens bluswerkzaamheden een gaslek. Nadat het gas was afgekoppeld, kreeg de brandweer de brand onder controle.

De brand vond plaats in het Indiase restaurant Tulsi, gelegen op de begane grond van drie panden. Omdat er veel rook vrijkwam werden alle portiekwoningen boven het restaurant ontruimd. Eén bewoner is met de autoladder uit een van de woningen gered. Vanwege rookinhalatie zijn in totaal zijn vier personen nagekeken door ambulancepersoneel. Ook is er een kat gered door de brandweer, waarna medewerkers van de dierenambulance het dier hebben nagekeken.

Stichting Salvage zal samen met de bewoners van de woningen boven het restaurant bepalen of en wanneer zij weer naar hun huizen terug kunnen keren, meldt de brandweer.

Tip Het Parool via Whatsapp

Heeft u een tip of opmerking voor de redactie? Stuur een bericht naar onze tiplijn.

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden