Amsterdam Bewaar

Gezin naar ziekenhuis door CO-vergiftiging

Gezin naar ziekenhuis door CO-vergiftiging
© ANP

Twee volwassenen en twee kinderen hebben zondagavond in een woning in de Piet Gijzenbrugstraat in Zuid een koolstofmonoxidevergiftiging opgelopen.

Door een koolmonoxide-melder werd het gezin op tijd gewaarschuwd. De oorzaak was een defecte cv-ketel in hun woning. Het gezin is naar het ziekenhuis afgevoerd en wordt daar verder behandeld. 

De symptomen van een koolstofmonoxidevergiftiging zijn onder andere hoofdpijn, duizeligheid en braken. Bij blootstelling aan een hoge concentratie kan een acute ademhalingsstilstand optreden.