Gemeente wil inwoners aansporen er weer op uit te gaan

Het stadsbestuur gaat inwoners met een speciale campagne aansporen zich weer in het stadsleven te begeven. Maar wel ‘coronaproof’: gespreid over de stadsdelen, liefst in eigen buurt, en goed voorbereid.

Voor wie zich veilig en toch in stijl in de binnenstad wil begeven is een modieus mondkapje een goede optie.Beeld ANP

De campagne brengt activiteiten en musea in verschillende stadsdelen onder de aandacht, zoals Museum Het Schip in West, World of Food in Zuidoost en het NDSM-terrein in Noord.

“We zien dat het drukker wordt op straat door de versoepeling van de coronamaatregelen,” zegt wethouder Victor Everhardt van economische zaken. “De stad gaat weer langzaam van het slot en dit is goed voor de levendigheid in de stad en het herstel van de economie. Daarom willen we Amsterdammers aansporen naar de horeca, winkels, musea en andere culturele instellingen in de buurt te gaan. De bewonerscampagne richt zich op het ontdekken van de buurt, stimuleert spreiding en wijst Amsterdammers erop zich voor te bereiden op hun bezoek.”

Hotelbranche

Eind vorige week haalde Everhardt zich de woede van de hotelbranche op de hals door aan te kondigen dat hij werkt aan maatregelen waarmee hij de bijvoorbeeld hotelkamers preventief kan sluiten. Het gaat om bevoegdheden die de wethouder tijdelijk wil kunnen toepassen als het op straat te druk dreigt te worden, schreef hij 19 juni in een brief aan de raad. ‘Hiermee beschermen we het broze economisch herstel.’ 

De hotelbranche zegde daarop het vertrouwen in het stadsbestuur op.

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2020 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden