Exclusieve Ed Sheeran pop-upstore op Hobbemakade nog één dag open

Tot zaterdag is op de Hobbemakade een pop-upstore met exclusieve merchandise van singer-songwriter Ed Sheeran geopend. Dat ter gelegenheid van de release van zijn nieuwe album. 

Ed Sheeran Beeld AP

Fans van zanger Ed Sheeran zijn niet te beroerd om een flink eind te reizen voor een cd, T-shirt of trui van hun idool. Vrijdag vormden ze een lange rij in de stromende regen op de Hobbemakade.

Daar is tot zaterdag een pop-upstore met ‘exclusieve merchandise’ van de roodharige singer-songwriter, ter gelegenheid van de release van No. 6 Collaborations Project, zijn nieuwe album.

Dat de fans niet weten wat er precies te koop is, lijkt ze niet veel uit te maken. Mariëtte Reniers (25) wacht geduldig, gehuld in een blauwe poncho. “Het voelt goed om met fans onder elkaar op een speciale gelegenheid te zijn. Ik heb in de trein uit Breda vast het nieuwe album geluisterd via Spotify. Ik hoop dat ik hier de cd kan krijgen.”

Patricia Elders (50) en haar dochters Esmee en Ezra (18) uit Wijk bij Duurstede reizen ook graag naar hun idool. Eerder dit jaar gingen ze al naar een concert in Cork (Ierland). “Daar hebben we T-shirts op de kop getikt. Nu hopen we op een compleet joggingpak.”

Eenmaal binnen blijkt het vooral om Amsterdamse merchandise te gaan. Sheeran komt tijdens zijn Europese tour weliswaar niet optreden in Nederland, maar dat maakt deze fans niet uit: ze zijn gekomen om iets te kopen.

Bij de kassa heeft de 21-jarige Zoë Zwiggelaar een trui vast met op de achterkant ‘Amsterdam’ gedrukt en daaronder de naam van het nieuwe album.“Die doe ik aan als ik naar het concert in Hannover ga, dan zien andere fans waar ik vandaan kom.”

Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright. Linken kan altijd, eventueel met de intro van het stuk erboven.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2019 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden