Amsterdam Bewaar

Directeurs JCDecaux: 'Je kunt van alles met de digitale reclamezuilen'

De tramhalte bij het Nederlandse hoofdkantoor van JCDecaux. Links Bart de Vries, rechts René Witzel
De tramhalte bij het Nederlandse hoofdkantoor van JCDecaux. Links Bart de Vries, rechts René Witzel © Marc Driessen

De bewegende beelden op de digitale zuilen in de stad worden niet door iedereen enthousiast ontvangen. Maar bedenk eens wat er allemaal mee kan, zeggen de mannen van buitenreclamebedrijf JCDecaux.

Je hebt van die bedrijven die zichtbaar zijn in de hele stad, en waarvan toch geen enkele gewone Amsterdammer heeft gehoord. De 1500 bushokjes in de stad, bijvoorbeeld, zijn van JCDecaux. maar ook de prullenbakken en de bankjes in het Beatrixpark, hekwerk en wc's.

"Maar op dit moment worden we vooral geassocieerd met reclame," zegt Bart de Vries (49), commercieel directeur. "Alle andere dingen worden niet gezien. Op 200 bushokjes, abri's, zit bijvoorbeeld een 4G-punt.