Chrissy Teigen prijst broodje op het Museumplein aan bij 38 miljoen volgers

Wereldster John Legend heeft samen met zijn vrouw Chrissy Teigen na zijn optreden op het North Sea Jazz Festival een dagje Amsterdam gepakt. Bij een tentje in Zuid at het topmodel de lekkerste worst van haar leven, jubelt ze tegenover haar 38,5 miljoen Instagramvolgers. Het betreffende broodje is dit weekend niet aan te slepen.

Leon van Wijk
Chrissy Teigen en haar man John Legend. Beeld Jordan Strauss/Invision/AP
Chrissy Teigen en haar man John Legend.Beeld Jordan Strauss/Invision/AP

Op zondagmiddag is het beredruk bij de kiosk van Food Crib, vlak bij het Van Gogh Museum in Amsterdam-Zuid. Klanten vragen massaal naar het broodje junkyarddog, de bestelling die het beroemde model Chrissy Teigen (36) vrijdag vermoedelijk deed.

Haar naam doet bij kioskmanager Bodhi Wielhouwer niet meteen een belletje rinkelen. Tot de naam van Legend valt. “Ik dacht nog: wat heeft die een mooie vrouw,” lacht hij. Het stel verscheen met vrienden bij zijn kiosk. Het is dat Chrissy er op Instagram zelf over begint, want op het terras leek het niemand op te vallen.

‘Echt de beste braadworst die ik ooit heb gegeten, met het beste zachte broodje,’ schrijft Teigen bij een foto en video van zichzelf op het terras. Voor de liefhebber geeft ze een gedetailleerde routebeschrijving. Afgesproken werk? Echt niet, zweert Wielhouwer. Dat ligt ook niet voor de hand, want bij een ster met zoveel volgers ben je vermoedelijk minimaal tienduizenden euro’s kwijt voor een aanprijzend berichtje.

“We zeiden voor de grap onder elkaar: we moeten eigenlijk vragen of ze erover willen posten,” vertelt Wielhouwer, die dat uiteindelijk niet deed. “We willen zulke mensen ook helpen om een beetje onopvallend te blijven.” John Legend (43) rept online met geen woord over zijn Amsterdamse horecabezoek, maar hij is met ‘slechts’ 14,6 miljoen volgers ook een kleintje vergeleken met Teigen.

Braadworst, kaas, salami en bacon

De gloedvolle aanprijzing kwam nu met een euro of 13 geld toe. Wielhouwer weet niet zeker wat Chrissy precies bestelde, maar vermoedelijk was het de ‘junkyarddog’, zijn ‘klassieker’ van 9 euro. “Een broodje met een braadworst, jonge kaas, bacon, salami, Amsterdamse piccalilly en zuurkool,” zegt hij. Erbij bestelde ze een ijskoffie, die met een waarschuwing kwam. “Ik zei: pas goed op,” memoreert Wielhouwer in het Engels. “Want dit is de beste ijskoffie die je ooit zult drinken. Dit gaat je leven veranderen.”

Zo vol bravoure als hij klinkt in de anekdote, zo nuchter is hij aan de telefoon. Wielhouwer ziet regelmatig BN’ers bij zijn zaak en twee jaar geleden kwam Rihanna langs, maar een internationale ster blijft bijzonder. Hij vindt de post van Chrissy heel leuk, maar hoopt vooral dat élke klant zijn producten lekker vindt. Hij kan het steuntje in de rug wel goed gebruiken na een paar moeilijke coronajaren. “Stiekem hoopten we het al. Het is geweldig.”

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden