Amsterdamse slager op zoek naar klant die 1000 euro te veel afrekende

‘Verkeerde pintransactie, 1005,50’ staat te lezen op een papier in slagerij Zagora in Amsterdam. Hassan Najib heeft een klant op 7 september per ongeluk te veel laten pinnen en hoopt het geld weer terug te kunnen geven.

Bij slagerij Zagora in Amsterdam heeft een klant te veel gepind. De eigenaar is naar de klant op zoek, zodat het geld kan worden teruggegeven. Beeld Hassan Najib
Bij slagerij Zagora in Amsterdam heeft een klant te veel gepind. De eigenaar is naar de klant op zoek, zodat het geld kan worden teruggegeven.Beeld Hassan Najib

“Een klant kwam boodschappen doen en ik liet diegene per ongeluk 1005,50 euro pinnen, en dat bedrag klopt natuurlijk niet,” legt Najib uit. “We hadden dit allebei niet door. Ik kwam er pas achter tijdens de administratie.” De slager weet niet meer wie het hoge bedrag heeft afgerekend.

Hij vroeg de bank meteen om hulp, “maar die wilde niet helpen. Ik wil het geld graag teruggeven, dus we vragen het nu aan alle klanten die onze winkel bezoeken.” Hij blijft zoeken tot hij de goede klant vindt, hoe lang het ook duurt. “Ik kan geen geld gebruiken dat niet van mij is, dat is zeker,” aldus Najib.

Een zelfgemaakte foto van Hassan Najib bij zijn zaak Zagora. Beeld Hassan Najib
Een zelfgemaakte foto van Hassan Najib bij zijn zaak Zagora.Beeld Hassan Najib
Meer over

Wilt u belangrijke informatie delen met Het Parool?

Tip hier onze journalisten


Op alle verhalen van Het Parool rust uiteraard copyright.
Wil je tekst overnemen of een video(fragment), foto of illustratie gebruiken, mail dan naar copyright@parool .nl.
© 2021 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden