Amsterdam Bewaar

'Ik wil mannenverzorging naar een hoger plan tillen'

The Grey Men's Skincare werd ontwikkeld in een lab gespecialiseerd in medische crèmes. In de facewash uit de lijn zit onder andere houtskool
The Grey Men's Skincare werd ontwikkeld in een lab gespecialiseerd in medische crèmes. In de facewash uit de lijn zit onder andere houtskool © Philippe Vogelenzang

Rotterdammer Gregor Jaspers (42) werkte drie jaar aan The Grey Men's Skincare, een niche huidverzorgingslijn voor mannen. Koud drie maanden op de markt is het op weg een hit te worden in Europa.

Wij geloven in The Grey Men's Skincare," zegt Philip Hillege (47), mede­oprichter van Skins Cosmetics (elf vestigingen in Nederland). Elke week staan er vijf tot tien nieuwe merken op de stoep die dolgraag bij hem in het schap willen, maar hij is zeer selectief. "We voegen jaarlijks slechts vijf merken toe en werken met een testpanel."

Vijftien procent van zijn klanten is man. "Je hebt de diehards van het eerste uur, daarnaast de mannen die met hun vrouw meehobbelen en uiteindelijk ook wat voor zichzelf kopen én de hetero die op een dag merkt dat hij toch wel een droge kop heeft na het douchen en denkt: laat ik eens wat anders kopen dan dat spul van de drogist.