Amsterdam Bewaar

'Huis-aan-huisblad City is het antwoord op folderbeleid'

'Huis-aan-huisblad City is het antwoord op folderbeleid'
© ANP

Amsterdammers kunnen vanaf half juni wekelijks een nieuw huis-aan-huisblad in de bus verwachten. City, onderdeel van drukkersgroep Emiel de Jong, zal bij 320.000 huishoudens worden bezorgd.

Het wekelijkse gratis blad prijst zich expliciet aan als het antwoord op het Amsterdamse folderbeleid. Sinds begin dit jaar mogen reclamefolders niet meer zomaar in de bus belanden, tenzij daarvoor goedkeuring is gegeven middels een ja-ja-sticker.

Huis-aan-huisbladen zijn echter uitgesloten van dit nieuwe beleid, en uitgeverij H.A.H Retail speelt daarop in. Naar eigen zeggen onderscheidt City, dat partners heeft gevonden in onder meer Blokker, Kruidvat en Dirk van den Broek, zich van andere huis-aan-huisbladen door zijn 'eigentijdse aanpak'. 

Hyperlokaal nieuws
Behalve informatie en aanbiedingen, belooft het blad wekelijks 'boordevol lokaal en hyperlokaal' nieuws te staan, met veel aandacht voor milieu en verduurzaming. Duurzaamheid en papierverspillingen behoorden juist tot de belangste kritiek op de gratis reclamefolders. 

Ook heeft een aantal columnisten en een cartoonist zich aangesloten bij het blad. Zij moeten ervoor zorgen dat het blad wekelijks een 'aangename mix van need to know en nice to know informatie' bevat. 

Vooralsnog wordt City alleen verspreid in Amsterdam, maar de uitgeverij heeft de ambitie om City ook in andere steden uit te brengen waar gewijzigde regels gaan gelden voor de bezorging van reclamedrukwerk.

Lees ook: Amsterdammers 'enthousiast' over nieuwe reclamestickers