*

parool.nl
Amsterdam,  
parool.nl op je mobiel Word vriend van Het Parool op Facebook

'Bijna iedereen eet te weinig groente, vooral kinderen'

05-10-11   14:44 uur
Bijna alle kinderen vanaf 7 jaar krijgen te weinig groente binnen, aldus het onderzoek. © THINKSTOCK

Vrijwel alle kinderen vanaf 7 jaar (98 procent) eten niet genoeg groente. Volgens de normen zouden ze drie opscheplepels groente per dag moeten eten. Ongeveer 84 procent van de volwassenen komt niet aan de norm die voor hen geldt: vier opscheplepels per dag. Dat blijkt uit een onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Het onderzoek werd vandaag gepresenteerd. Nederlanders eten ook te weinig fruit en vis. Bovendien werken ze te veel ongezonde vetten naar binnen. Volwassenen eten wel vaker gezonder dan kinderen en jongeren, constateert het RIVM. De jongeren kiezen vaker voor snoep, koek, suiker en gebak.

Het RIVM voerde het onderzoek uit in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid. Die bracht tussen 2007 en 2010 in kaart wat kinderen en volwassenen eten. De uitkomsten worden gebruikt voor het ontwikkelen van nieuw beleid. (ANP/Redactie)


gerelateerde artikelen

Alles over

Volg paroolamsterdam op Twitter
shop

GESPONSORDE LINKS

PAROOL LUNCHNIEUWS

Elke middag gratis de hoogtepunten uit het nieuws in uw mailbox?

U kunt zich voor deze service van Het Parool opgeven via parool.nl/lunchnieuws.
acap enabled   © Het Parool