De Amerikaanse voedingswetenschapper Walter Willett trekt zijn eis in dat een persbericht over de positieve effecten van het drinken van melk moet worden ingetrokken. Een woordvoerder van de Wageningen Universiteit heeft dat woensdag gezegd.
Willett was co-auteur van een artikel over het melkonderzoek in een wetenschappelijk tijdschrift. Hij verweet de Wageningen Universiteit de conclusies van het onderzoek te hebben verdraaid. Volgens hem wees het onderzoek helemaal niet uit dat het drinken van melk goed is voor de gezondheid, zoals de universiteit in een persbericht had gesuggereerd.
| adverteren | abonneren | service | over ons | contact