*

Aanmelden
parool.nl
Vrij, Onverveerd

Weer 'opgepoetste' reclame verboden van cosmeticamerk

01-02-12   19:57 uur

In het Verenigd Koninkrijk is weer een campagne verboden van een cosmeticamerk, omdat deze te veel zou zijn opgepoetst. Het gaat dit keer om een campagne van L'Oréal met Rachel Weisz. De 41-jarige actrice staat model voor een crème van het cosmeticamerk, maar volgens de Advertising Standards Authority (ASA) zijn haar foto's te veel bewerkt met Photoshop.

In de reclame van L'Oréal wordt een crème aangeprezen die beweert te zorgen voor een stevige en gladde huid. De foto van Weisz is 'misleidend en overdreven', zo luidt het oordeel van de reclamewaakhond. De foto is zo bewerkt dat de huid van de actrice egaler en zachter lijkt dan in werkelijkheid, aldus de ASA.

Het is niet de eerste keer dat een reclame van het cosmeticamerk wordt verboden. Eerder werd een reeks advertenties verboden met actrice Julia Roberts en supermodel Christy Turlington. Het ging toen om campagnes voor The Eraser van Maybelline en Teint Miracle, een product van Lancôme. Beide merken zijn eigendom van L'Oreal.

(Redactie)


Alles over

GESPONSORDE LINKS

PAROOL NIEUWSBRIEF

Elke middag gratis de hoogtepunten uit het nieuws in uw mailbox?

U kunt zich voor deze service van Het Parool opgeven via parool.nl/lunchnieuws.
De Persgroep Digital
© 2014 - Alle rechten voorbehouden