*

Aanmelden
parool.nl
Vrij, Onverveerd

Sky behoudt Britse tv-licenties

20-09-12   11:38 uur  - Bron: ANP, AFP
© afp

De Britse mediawaakhond Ofcom heeft donderdag besloten dat het satelliettelevisienetwerk BSkyB zijn uitzendlicenties voor het Verenigd Koninkrijk mag houden. Een van de zenders die onder BSkyB valt is de Britse nieuwszender Sky News.

BSkyB, dat betaal-tv uitzendt, is voor zo'n 40 procent in handen van News Corporation, het nieuwsbedrijf van mediamagnaat Rupert Murdoch. Kranten uit Murdochs imperium kwamen vorig jaar in opspraak, omdat ze voicemailberichten van tal van Britten hadden afgeluisterd. Ofcom heeft geen bewijs gevonden dat BSkyB betrokken was bij de afluisterschandalen van de kranten News of the World en The Sun. In de nasleep van dat schandaal zag Murdoch af van de volledige overname van BSkyB.

Sky News gaf in april toe dat het twee keer heeft ingebroken in mailboxen. In een geval bekeek het de mail van een man die zijn eigen dood in scène heeft gezet. In een tweede geval is ingebroken in de mailbox van een vermeende pedofiel. Ofcom kijkt nog naar deze inbraken, die losstaan van het hackschandaal.

(Bewerkt door: Redactie)


BUITENLAND

Alles over



Lees nu Het Parool en ontvang een Samsung Tab

GESPONSORDE LINKS


PAROOL NIEUWSBRIEF

Elke middag gratis de hoogtepunten uit het nieuws in uw mailbox?

U kunt zich voor deze service van Het Parool opgeven via parool.nl/lunchnieuws.
De Persgroep Digital
© 2014 - Alle rechten voorbehouden